„Fălticeni – o comunitate pentru copii”

Grădinița cu Program Prelungit (G.P.P.) „Licurici” din Fălticeni a lansat în cadrul cercului  pedagogic organizat în data de 3 aprilie proiectul „Fălticeni – o comunitate pentru copii”.

            Așa cum a precizat directoarea instituției, prof. Mihaela Chelariu, proiectul are scopul de a  crește vizibilitatea activității grădiniței privind derularea unor acțiuni în parteneriat local pentru crearea unei culturi a copilăriei în municipiul Fălticeni.

„În viitor, municipiul Fălticeni poate deveni un oraș mai prietenos pentru copii, în care siguranța celor mici să fie o prioritate, în care tuturor locuitorilor le pasă de copii, oferindu-le zilnic exemple pozitive, un oraș cu o cultură a copilăriei în care interesul pentru școală- familie- factorii comunitari să fie unul convergent spre educație”, a precizat Mihaela Chelariu.

Prima activitate din cadrul proiectului a fost vernisajul expoziției de fotografii „Comunitatea grădiniței mele”, fiind prezentate activitățile realizate în colaborare cu partenerii educaționali din comunitatea în care se află grădinița. Participă cu imagini care se înscriu în  tematica expoziției G.P.P. „Pinocchio”, G.P.P. „Dumbrava Minunată”, Grădinița cu program Normal (G.P.N.) „Alice” și G.P.N. „Scufița Roșie” din municipiul Fălticeni, G.P.N. Fântâna Mare, G.P.N. 1, 2 și 3 din Drăgușeni, G.P.N. 1 și 2 Baia, G.P.N. Mihăiești, G.P.N. Horodniceni, G.P.N. Brădățel 1 și 2 , G.P.N. Botești.

            Acțiunea  se înscrie în seria evenimentelor care continuă programul de formare POSDRU „Grădinița și comunitatea- pentru o pedagogie a relațiilor” prin care se urmărește dezvoltarea resursei umane din învățământul preșcolar, program la care au participat în acest an școlar un număr însemnat de cadre didactice din județul Suceava, printre care și un grup de specialiști în învățământul preșcolar din zona Fălticeni, care a fost coordonat de profesor Mihaela Chelariu.

„Programul a venit în întâmpinarea cadrelor didactice care trebuie să-și armonizeze strategiile de abordare a educației cu schimbările de politică macro-educațională generate de reforma societății în amplul proces de descentralizare care determină și redistribuirea rolului partenerilor educaționali în sensul unei mai mari responsabilități a factorilor locali.

În acest context una dintre cele mai interesante problematici abordate a fost  necesitatea unei acțiuni comune în domeniul educației tuturor factorilor comunitari: copii, părinți, profesori, autorități, biserică, agenți economici, organizații nonguvernamentale, asociații de părinți etc., arătându-se că atunci când toți acești parteneri acționează în interesul școlii se construiesc deja premisele unei comunități suport care începe să funcționeze cu beneficii imense pentru întreaga societate, în mod direct pentru copii”, ne-a declarat profesoara Mihaela Chelariu, inițiatoarea  proiectului.

Reclame:

Lasa un comentariu: