Un final frumos, un început promiţător!

În perioada 12-16 mai 2015, s-a desfăşurat la Padova, în Italia, ultima întâlnire din cadrul parteneriatului european Lifelong Learning Programme Grundtvig. Proiectul, având tema „Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în spaţiul educaţional, social şi cultural”, pe scurt „Mediation for Communication” , a fost iniţiat de Asociaţia „Generaţii pentru generaţii” a părinţilor elevilor din Colegiul „Vasile Lovinescu” în urma unei analize realizate la nivelul organizaţiei şcolare dar şi al Asociaţiei.

„S-a constatat nevoia de a preveni situaţiile conflictuale, respectiv de a le rezolva  prin alte metode decât cele tradiţionale care sunt coercitive şi, de multe ori, nu îşi ating obiectivele. La nivelul celorlalte organizaţii implicate în parteneriat, anterior derulării proiectului, s-au identificat probleme similare sau complementare, în consecinţă scopul tuturor partenerilor din proiect a fost acela de a găsi, de a experimenta şi de a adapta tehnicile specifice unei metode alternative de rezolvare a conflictelor, metoda medierii”, ne-a declarat prof. Laura Mirela Pintilie.

În toate ţările partenere în proiect, România, Turcia, Slovenia, Bulgaria, Spania, Italia, această metodă este nouă, fiind necesară o prezentare  nonformală a metodei medierii care să accentueze latura pozitivă a oricărui conflict, avantajele de tip „win-win” care decurg din rezolvarea conflictului şi mai ales să conducă către educarea tinerilor, a cetăţenilor  europeni în acest sens.

Cu excepţia Italiei, în restul ţărilor au fost implicate în proiect şcoli şi centre de formare a adulţilor. În Italia, partenerul a fost o asociaţie de psihologi specializaţi în programe de sprijinire, orientare şi consiliere a persoanelor care provin din medii defavorizate.

„Experienţa acestei organizaţii ne-a fost relevată în cadrul acestei ultime întâlniri de proiect. Partenerii noştri ne-au impresionat prin interpretări ale unor scenete, realizate sub coordonare unor actori profesionişti, prin care au evidenţiat conflicte dar şi modalităţile de rezolvare ale acestora,  pe cale paşnică. Participanţii la mobilitate au experimentat împreună aceste tehnici prezentate, având astfel posibilitatea să aprofundeze stări diverse implicate în conflict, dar mai ales stări care să ducă la soluţionarea conflictului: empatia, toleranţa, deschiderea spre comunicarea nonverbală, creativitatea, spontaneitatea şi bucuria de a fi împreună”, a precizat prof. Laura Pintilie.

Fiind ultima întâlnire a proiectului au fost discutate, între coordonatorii proiectului din cele şase ţări participante, aspectele tehnice care sunt necesare unei bune finalizări a proiectului. S-au stabilit termene limită pentru definitivarea rezultatelor concrete (manual/handbook cu tehnici de mediere, proiect de intervenţie, suport de curs pentru mediatori, siteul proiectului: www.conflictmediation.eu, pagina facebook, materiale promoţionale, etc) şi s-au pus bazele unor colaborări viitoare pe baza reţelei de parteneriat network pe care acest proiect a dezvoltat-o.

La finalul activităţilor participanţii s-au declarat încântaţi de experienţa dobândită şi interesaţi de a dezvolta proiecte viitoare, la fel de necesare şi inovative.

Asociaţia de părinţi „Generaţii pentru generaţii” a fost reprezentată de membrii echipei de gestiune a proiectului (profesorii Acatrinei-Vasiliu Lăcrămioara-Ana-coordonator al proiectului, Pintilie Laura-Mirela, Focşineanu Florentina, Acatrinei -Vasiliu Cristinel – Petrică şi Purdilă Carmen Loredana).  Foarte importantă pentru bunul mers al parteneriatului a fost colaborarea cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, unul dintre partenerii proiectului Grundtvig. Participanţii din partea acestei organizaţii au fost: inspector şcolar de educaţie nonformală Tatiana Vântur (coordonator), inspector şcolar Mariana Drumea, inspector şcolar general adjunct Cristina Teodorovici şi inspector şcolar general Gheorghe Lazăr.

Reclame:

Lasa un comentariu: