Simpozion de didactică specială pentru copiii cu dificultăţi de învăţare

Vineri, 15 aprilie, la Grădiniţa Specială din Fălticeni, s-a desfăşurat Simpozionului de didactică specială “Abordarea holistică şi funcţională în procesul de educaţie şi terapie în cazul copiilor cu dificultăţi de învăţare”.

Aflat la prima ediţie,  simpozionul coordonat de  prof. Elena Varganici – directorul Grădiniţei Speciale  Fălticeni, prof. Carmen Sava şi  prof. Simona Timofti,  a  constituit  un prilej pentru prezentarea, dezbaterea şi diseminarea informaţiilor din domeniul psihopedagogiei speciale specifice învăţământul incluziv din România, crearea unor relaţii eficiente între unităţi şcolare şi cadre didactice preocupate de problema integrării copiilor cu dificultăţi de învăţare, propunerea şi implementarea de noi resurse alternative didactice. Au participat cadre didactice din judeţele Suceava, Argeş, Hunedoara, Neamţ şi din Bucureşti.

Organizarea simpozionului şi alegerea temei au avut ca origine principiile proclamate în Convenţia Organizaţiei Naţiunilor Unite, care recunoaşte demnitatea intrinsecă, valoarea şi drepturile egale şi inalienabile ale omului ca fundament al libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume, recunoscând faptul că dizabilitatea este un concept în evoluţie şi că acesta rezultă din interacţiunea dintre persoanele cu deficienţe şi barierele de atitudine şi de mediu care împiedică participarea lor deplină şi efectivă în societate în condiţii de egalitate cu ceilalţi.

“Simpozionul este un demers care priveşte implicarea cadrelor didactice din învăţământul de masă şi învăţământul  special  din judeţul Suceava într-un proces de comunicare deschisă în domeniul psihopedagogiei speciale, menit să răspundă provocărilor legate de învăţământul incluziv”, a precizat prof. Elena Varganici.

La secţiunea “Abordarea holistică şi funcţională în procesul de educaţie şi terapie în cazul copiilor cu dificultăţi de învăţare”, materialele de specialitate au fost prezentate de profesorii din învăţământul de masă şi cel special din Fălticeni. O altă secţiune a simpozionului a fost rezervată Concursului de creaţie artistico-plastică „Viaţa e culoare!”, picturi, colaje şi desene ale copiilor participanţi fiind expuse în holul Grădiniţei Speciale Fălticeni.

Termenul de dificultăţi sau dizabilităţi de învăţare a fost folosit prima dată de S.A. KIRK în 1963, pentru a vorbi despre copiii care aveau serioase probleme de învăţare la şcoală. Prin termenul “dizabilităţi specifice de învăţare” întelegem “tulburări de învaţare “, “dificultăţi de învăţare” sau “deficienţe de învăţare”.

Reclame:

Lasa un comentariu: