Metode active de predare a disciplinelor tehnologice însuşite de profesorii suceveni de la partenrii străini

Zece cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni, Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni şi Liceul Tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca au participat În perioada 4 -15 mai 2016, la un stagiu de formare în cadrul unui proiect finanţat de Comisia Europeană, prin programul Erasmus + Mobilităţi Staff, având ca temă „Metode active de predare a disciplinelor tehnologice în VET”.

Mobilitatea a fost implementată de Consorţiul format din cele trei unităţi VET şi coordonat de Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni, ca organizaţie de trimitere şi de către organizaţiile de primire italiene, care au fost:  Send Sicilia, Palermo, Istituto tecnico per il turismo „Marco Polo” şi ITI „Vittorio Emanuelle III”, şcoli VET din Palermo. Această mobilitate a constituit primul flux al proiectului. Grupul ţintă al proiectului a fost format din profesori ingineri, profesori de limbi străine şi profesori de TIC. În cadrul mobilităţii au participat 4 profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” (directorul adjunct, prof. dr. Mariana-Silvia Ţuca, prof. Gabriela Popovici, prof. Lucian Maleş şi prof. dr. Raluca Iuliana Suciu), 3 profesori de la Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni (directorul adjunct, prof. Ionela Apetroaie, prof. dr. Monica-Anca Creţu şi prof. Carmen-Loredana Purdilă), 3 profesori de la Liceul Tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca (directorul, prof. Silvia Tailup, prof. Luminiţa-Gabriela Ruscanu şi prof. Magda Pelin).

„Acest proiect este rezultatul constatării nevoii de creştere a motivaţiei elevilor din învăţământul profesional şi tehnic în învăţare pentru facilitarea inserţiei absolvenţilor pe piaţa muncii din România şi Europa.

Activităţiledin timpul programului de mobilitate au cuprins mese rotunde, dezbateri, workshop-uri, asistenţe la ore din domeniul tehnic de specialitate, limbi străine şi TIC. Aceste activităţi şi contactul cu alte instituţii cu experienţă în folosirea metodelor active de predare-învăţare-evaluare a disciplinelor predate în VET au contribuit la transferul de bune practici între partenerii implicaţi în proiect şi, prin diseminarea informaţiilor, în alte licee din reţeaua şcolilor VET”, prof. dr. Raluca Iuliana Suciu, coordonator proiect.

Cei zece profesori români participanţi la proiect au dobândit cunoştinţe necesare pentru îmbunătăţirea nivelului de competenţe privind cunoaşterea şi înţelegerea metodelor şi instrumentelor de predare şi învăţare a disciplinelor tehnice şi modulare, dezvoltarea abilităţilor specifice din domeniul explicării şi interpretării datelor tehnice caracteristice disciplinelor tehnologice şi modulare, dezvoltarea abilităţilor digitale şi de multilingvism în domeniul de educaţie şi formare profesională VET şi formarea atitudinilor profesionale specifice necesare unui feed-back adecvat şi eficient din partea fiecărui elev, pentru a face faţă unei formări profesionale de calitate.

Raluca Suciu a mai precizat că proiectul a avut ca scop creşterea flexibilităţii şi adaptarea ofertei de educaţie şi formare profesională la cerinţele pieţei muncii prin îmbunătățirea competenţelor profesionale şi personale ale cadrelor didactice, pentru satisfacerea nevoilor de dezvoltare profesionalăşi personală a elevilor conform tendinţelor de dezvoltare economică locală, naţională şi europeană. Rezultatele aşteptate ale proiectului sunt:

cunoştinţe specifice dobândite în domeniul predării-învăţării disciplinelor tehnice şi modulare

şi abilităţi specifice privind cunoaşterea şi înţelegerea metodelor şi instrumentelor de predare şi învăţare a disciplinelor tehnice şi modulare, explicarea şi interpretarea datelor tehnice specifice disciplinelor tehnologice şi modulare, aplicaţiile digitale şi ale multilingvismului în domeniul de educaţie şi formare profesională VET, folosirea metodelor instrumental-aplicative în procesul de predare – învăţare folosite în educaţia şi formarea profesională din şcolile UE, atitudini profesionale specifice necesare unui feed-back adecvat şi eficient din partea fiecărui elev.

La finalul proiectului, cei 10 participanţi au primit Certificatul de participare şi Documentul de Mobilitate Europass, urmând ca experienţa acumulată în urma stagiului să fie pusă în practică în şcolile partenere în Consorţiu şi comunitatea locală, sustenabilitatea proiectului fiind asigurată de schimbul şi implementarea de bune practici în predarea disciplinelor tehnologice.

Reclame:

Lasa un comentariu: