Părinții și profesorii învață împreună despre mediere

Luni, 27.01.2014, și marți, 28.01.2014 s-au desfășurat la Colegiul „Vasile Lovinescu” din Fălticeni  activități de formare în cadrul Parteneriatului pentru învățare Grundtvig cu tema "Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educațional, social și cultural". Coordonator în cadrul  parteneriatului este Asociația  „Generații pentru generații a părinților elevilor Colegiului Agricol Fălticeni”(în prezent Colegiul „Vasile Lovinescu”) și în această calitate a organizat prima întâlnire a partenerilor, în România, în decembrie 2013.

   Parteneriatul este realizat între șase țări europene: România, Turcia, Slovenia, Bulgaria,Italia și Spania, între organizații cu specific diferit, dar complementare din punct de vedere al  obiectivelor urmărite. Astfel colaborează în cadrul proiectului organizații școlare, asociații de părinți, centre de formare respectiv centre de consiliere și asistență psihopedagogică.

   Parteneriatul are o durată de 2 ani și propune desfășurarea unor activități specifice atât în țară cât și în țările partenere. Activitatea realizată luni, la Colegiul „Vasile Lovinescu”, este una dintre activitățile prin care se vor putea atinge obiectivele proiectului. Au participat 62de  părinți, cadre didactice, consilieri educativi și psihologi, membri ai Asociației „Generații pentru generații”, cadre didactice de la Colegiului „Vasile Lovinescu”. Activitatea a fost moderată de doamnele profesoare Lăcrămioara Acatrinei-Vasiliu și Laura-Mirela Pintilie, în calitate de membri în echipa de gestiune a proiectului, activitatea de formare fiind susținută de dl. profesor Cătălin-Gabriel Crețu în calitate de formator.

 

   Participanților le-au fost oferite informații generale cu privire la  parteneriatul Grundtvig : parteneri, obiective, grup țintă, activități, rezultate și produse finale; procesul de selecție a beneficiarilor proiectului și au fost prezentate activitățile desfășurate în timpul mobilității din România (decembrie 2013).

   Sesiunea de formare cu tema „Introducere în arta medierii conflictelor” a urmărit familiarizarea participanților cu concepte specifice precum: „ce este medierea”, „principiile medierii”, „conflict”, „originile conflictului”, „răspunsuri la conflict”, „stiluri de management al conflictului”, „principii ale rezolvării conflictului ”. S-au desfășurat și două exerciții care au provocat participanții să comunice, să-și exprime puncte de vedere personale, să experimenteze  situații noi.

   A fost o activitate reușită prin aceea că a adus alături factori implicați deopotrivă în  formarea personalității și educarea tinerilor, propunându-li-se acestora o alternativă pozitivă prin medierea conflictelor din mediul educațional,social și cultural. Pe parcursul celor doi ani ai parteneriatului astfel de activități se vor repeta. Se urmărește ca în final să se constituie la nivelul instituției școlare un corp de mediatori care să acționeze atunci când este cazul dar și să promoveze un concept revoluționar, „peer-mediation”, adică „medierea de la egal la egal”,mediere ce poate fi realizată de către elevi pentru colegii lor din școli.   

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.