Un număr de 39.293 de suceveni și-au făcut pașaport în anul 2020

Luni, 18.01.2021, a avut loc ședința de Evaluare anuală a activității Direcției Generale de Pașapoarte şi a Serviciilor Publice Comunitare de Pașapoarte pe anul 2020, în sistem de videoconferință, cu participarea domnului Gheorghe Sorescu, Secretar de stat pentru Relația cu Instituțiile Prefectului. Din partea Instituției Prefectului a participat domnul prefect, Alexandru Moldovan, doamna subprefect, Laura Morar, alături de doamna Dorina Bolocan, comisar șef de poliție în cadrul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava.
Deși perioada analizată a fost una nefavorabilă călătoriilor în străinătate, din cauza evoluției epidemiologice la nivel global dar și național, eforturile inter-instituționale susținute și implicarea lucrătorilor au contribuit la continuitatea activității specifice atât pe durata stării de urgență cât și pe durata stării de alertă, astfel încât la nivelul S.P.C.P. Suceava activitatea în anul 2020 s-a desfășurat fără întrerupere.
Accesul cetățenilor la serviciile instituției a fost asigurat prin implementarea unor măsuri organizatorice, astfel: intrarea în sediu pe baza programării on-line, consilierea cetățenilor, respectiv soluționarea petițiilor utilizând mijloacele electronice/poștale, recomandarea privind livrarea pașaportului simplu electronic prin servicii de curierat, program de lucru cu publicul zilnic în intervalul orar 08-20, reamenajarea ghișeelor prin montarea panourilor din plexiglass, marcarea zonelor de distanțare între persoane, asigurarea condiţiilor de dezinfectare și implicit respectarea regulilor de prevenție în scopul reducerii riscului de răspândire a virusului SARS CoV-2.
Potrivit raportului de evaluare a activității Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte Suceava în perioada 01.01. – 31.12.2020, au fost preluate și soluționate 39.293 cereri.
La ghișeele serviciului au fost preluate un număr de 29.301 cereri de eliberare a paşapoartelor, din care 26.810 cereri de eliberare a paşapoartelor simple electronice și 2.491 cereri de eliberare a paşapoartelor simple temporare, iar prin misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate au fost primite şi soluţionate 9.992 cereri.
Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate au fost preluate la ghişeele serviciului un număr de 966 cereri (916 cereri pentru pașapoarte simple electronice și 50 cereri pentru pașapoarte simple temporare).
Pentru persoanele deținătoare de pașaport având domiciliul în străinătate s-au efectuat 480 verificări cu privire la schimbarea domiciliului din străinătate în România.
Prin ghişeul de eliberări paşapoarte al serviciului au fost înmânate/livrate către solicitant un număr de 22.212 pașapoarte simple, din care 2.419 paşapoarte simple temporare și 19.793 paşapoarte simple electronice. De asemenea au fost eliberate 2.505 adeverinţe care atestă/infirmă existenţa limitării dreptului la libera circulaţie în străinătate a cetățenilor români. Totodată au fost livrate către solicitanți un număr de 4.979 de paşapoarte simple electronice prin serviciile de curierat.
În prezent termenul de eliberare a pașaportul simplu electronic este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, cu posibilitatea ca acesta sa fie livrat la domiciliul/reședința din țară a titularului ori solicitantului de pașaport, cu mențiunea că, plata taxei de pașaport se poate efectua, la casieriile unităților CEC Bank precum și la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank și on-line prin platforma de plăți virtuale Ghișeul.ro.
Stadiul cererii de eliberare a pașaportului simplu electronic și momentul când documentul este ajuns în ghișeul serviciului unde s-a solicitat ridicarea se poate verifica, on-line, prin secțiunea Status pasaport respectiv adresele https://sv.prefectura.mai.gov.ro/pasapoarte/ și https://epasapoarte.ro/verifica/.
Preluarea cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare se realizează la ghișeele serviciului din municipiul Suceava, preponderent în baza programărilor on-line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro. Pentru solicitanții aflați în imposibilitatea efectuării unor programări on-line, la nivelul serviciului se va efectua o analiză cu privire la posibilitatea preluării cererilor acestora, în intervalele de timp rămase nerezervate.
Cetățenii sunt rugați să respecte ora de programare pentru a evita așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului. În cazul în care solicitantul de pașaport știe în timp util că nu poate respecta programarea, este recomandată anularea programării în vederea disponibilizării poziției ocupate.
Vă informăm că se menține suspendată activitatea punctului de lucru mobil Rădăuți.
Pentru informații suplimentare, vă puteți adresa la telefon 0230/523120, fax 0230/523042, ori prin e-mail: pasapoarte@prefecturasuceava.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.