Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat pe 3 decembrie, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Autostrada Buzău-Focșani”, sector al A7 – Autostrada Moldovei și care va avea o lungime de 82.44 km. Proiectul include și realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focșani, în zona de Est, între DN 2 si DN 2D.
Traseul autostrăzii va traversa teritoriile administrative ale județelor Buzău și Vrancea și va tranzita 16 localități.
Soluțiile tehnice propuse prin Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Buzău – Focșani înglobează toate elementele necesare pentru execuția unei autostrăzi la cel mai înalt standard de calitate, în raport cu cele mai noi cerințe în domeniu.
Indicatori tehnico-economici Autostrada Buzău – Focșani:
Lungime: 82.44 km
Poduri/Pasaje/Viaducte: 41
Noduri rutiere : 6 (cu o lungime a bretelelor de aproximativ 38 km)
Sisteme I.T.S
Drumuri de întreținere stg./dr. (pe toată lungimea autostrăzii, cu o lățime de 3.5 m)
Parcări/Parcări securizate: 2
Acestea vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilități.
Au fost prevăzute spații comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinărie, service auto, hotel.
Parcări de scurtă durată
2 Parcări Tip S1
2 parcări Tip S3
Centru de Întreținere și coordonare: 2
Stații de încărcare pentru autoturisme electrice: 22
Perdele forestiere cu rol antiînzăpezire: 205 Ha
Valoarea totală a investiției este de 6.118.056.301,86 lei, fără TVA.
Din această sumă, valoarea lucrărilor de construcție și montaj reprezintă 5.263.440.710,80 lei, fără TVA.
În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focșani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern.
Proiectantul Consitrans S.R.L a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarșitul anului 2021.