A fost emisă Autorizația de Construire pentru primul lot al tronsonului Ploiești – Buzău

Ministerul Transporturilor a emis, joi, Autorizația de Construire pentru primul lot al tronsonului Ploiești – Buzău, parte a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa finanțat prin PNRR. Potrivit documentului, Ministerul Transporturilor a autorizat lucrări de 1,4 miliarde de lei cu o durată de 20 de luni. „Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află pe teritoriul unităților administrativ teritoriale ale unităților Râfov, Dumbrava, Albești – Paleologu, Drăgănești, Tomșani, Colceag și Baba Ana, județul Prahova. Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA, 1.430.388.512 reprezentând valoarea lucrărilor declarată de solicitant înscrisă în cererea de autorizare. Durata de execuție a lucrărilor este de 20 de luni calculată de la data începerii  efective, anunțată în prealabil”, arată Autorizația de Construire pentru lotul Dumbrava – Mizil, de pe A7 Ploiești – Buzău.

Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)

Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.

Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)

Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.

Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)

Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.

 

A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, are deja întârzieri

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești.

Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021.

La începutul lunii februarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că autostrada Buzău – Focşani a intrat în faza de licitaţie, odată cu transmiterea în sistemul de achiziţii publice – SICAP a anunţului de participare pentru construcţia tronsoanelor 1 şi 4.  Tot în luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani.

Alte două tronsoane din Autostrada Moldovei (A7),  Foșcani – Bacău și Bacău – Pașcani – vor fi scoase în licitație pentru contractarea execuției lucrărilor cel mai probabil în a doua jumătate a anului 2022.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.