Primăria Fălticeni a finalizat un nou proiect pentru îmbunătățirea serviciilor publice oferite cetățenilor din acest municipiu, „Management performant pentru Municipiul Fălticeni”, finanțat cu fonduri europene prin Programul Operațional Creșterea Capacității Administrative. Acest proiect este o completare a unui alt proiect cu finanțare europeană, „Planificare strategică și simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Fălticeni”, implementat cu succes anul trecut și care își dovedește deja utilitatea pentru cetățeni și Primărie.
Conferința de închidere a proiectului a avut loc joi, 23 noiembrie, în prezența primarului din Fălticeni, a responsabililor pentru implementarea proiectului, a angajaților municipalității și a reprezentanților instituțiilor fălticenene.
În deschiderea conferinței, Cătălin Coman a ținut să precizeze că acest proiect în valoare de 3,4 milioane de lei, este al doilea proiect finanțat și implementat de Primăria Fălticeni prin POCCA în vederea creșterii calității serviciilor pe care municipalitatea le oferă cetățenilor.. a reprezentat a doua etapă de îmbunătățire a managementului municipalității,
„Acest proiect, împreună cu celelalte proiecte pe care le are municipiul Fălticeni din punct de vedere administrativ vor contribui la o relație mult mai bună cu cetățenii noștri. Vorbim de o perfecționare a aparatului de specialitate al Primăriei, cu beneficiu cert în relațiile pe care municipiul le are instituțional cu cetățenii. Și aș mai aminti aici de proiectul prin care reabilităm pe bani europeni clădirea primăriei Fălticeni, corpul principal, printr-un proiect european prin PNRR, și un alt proiect prin Agenția Fondului de Mediu privind reabilitare clădiri secundare a primăriei, corpul B, fosta Judecătorie. Iată că sunt trei proiecte importante finanțate pe programe diferite, două dintre ele pe bani europeni și unul pe fonduri guvernamentale, toate având o valoare de aproximativ 30 de milioane de lei. Sunt 300 de miliarde de lei vechi, bani externi care vin în bugetul municipiului Fălticeni pentru investițiile de care am amintit. Sunt convins că odată cu finalizarea tuturor acestor proiecte ceea ce ne-am propus de la început, adică o administrație eficientă, așa cum este și titlul acestui proiect, să fie într-adevăr o realitate și să ne bucurăm împreună, noi în ceea ce privește administrația locală și cetățenii municipiului Fălticeni.
Felicitări tuturor celor implicați, celor doi manageri, echipelor care i-au ajutat, colegilor de la consultanță și toți cei care au muncit pentru ca acest proiect să fie încheiat cu succes și să absorbim în integralitate bani europeni de care municipiul Fălticeni și România are nevoie”, a spus primarul Cătălin Coman.
38 de servicii noi, de tip front-office
Proiectul și-a propus să consolideze capacitatea instituțională și să eficientizeze activitatea la nivelul Primăriei prin obiective specifice, precum introducerea instrumentelor de management al calității și performanței, simplificarea procedurilor administrative, și dezvoltarea competențelor personalului.
Așa cum a precizat Alexandru Ghiduc, managerul proiectului „Management performant pentru municipiul Fălticeni”, acest program a fost inițiat cu scopul clar de a transforma și moderniza modul în care Primăria Fălticeni interacționează cu cetățenii.
„Conceptul proiectului este de <one-stop shop> pentru servicii publice electronice, ceea ce permite cetățenilor acces simplificat la toate serviciile necesare într-un singur loc, 38 de servicii noi, de tip front-office ), printre care se numără: Programări online pentru obținere acte de identitate, pentru transcrieri de documente de stare civilă; Raportare de incidente de pe raza municipiului, cu posibilitatea indicării pe hartă și furnizării de imagini de la fața locului; Cereri de închiriere terenuri de pe domeniul public/privat al UAT, de concesiune sau prelungire a concesiunilor; Actualizări informații parcări de reședință; Închirieri utilaje ale Direcției de Utilități Publice; Cereri de eliberări adeverințe din registrul agricol, atestate de producător și carnet de comercializare; Cereri de eliberare a certificatelor de atestare fiscală; Depuneri declarații fiscale pentru stabilirea impozitului pentru terenuri, clădiri și mijloace de transport, inclusiv scoaterea din evidență a mijloacelor de transport.
Multe dintre aceste servicii sunt destinate atât persoanelor fizice cât și persoanelor juridice, iar siguranța datelor transmise către primărie este asigurată de una dintre cele mai importante firme de securitate cibernetică, CertSign SA, prin folosirea celor mai moderne tehnologii, prietenoase cu mediul, de tip paperless (fără hârtii tipărite).
Interacțiunea cu administrația publică locală poate fi evaluată online prin completarea unui chestionar de satisfacție, pentru a putea crește calitatea serviciilor”, a arătat Alexandru Ghiduc.
Prin acest proiect cetățenii beneficiază de proceduri administrative simplificate și accelerate, ceea ce înseamnă mai puțin timp și efort necesar pentru accesarea serviciilor publice.