Metoda de înșelăciune „Coletul”. Nu plătiți pentru colete nesolicitate!

Una dintre metodele de înșelăciune folosite de infractori constă în primirea și achitarea de către diferite persoane de bună credință a unor colete, care nu au fost comandate în realitate, de acestea.

Oamenilor le sunt solicitate pentru ridicarea acestor coletele, primite prin servicii de curierat, sume relativ mici, iar cei mai mulți le acceptă crezând că au fost comandate de un alt membru al familiei.

Bunurile pe care le conțin însă, aceste colete au în realitate o valoare mult mică față de banii plătiți pentru ridicarea lor, de exemplu o persoană plătește sume cuprinse între 200-300 de lei și primește un produs care valorează mult mai puțin.

În cazul în care primiți colete pe care nu le-ați comandat și, în unele cazuri, le plătiți crezând că ar putea fi pentru rude, vă recomandăm să aveți în vedere următoarele măsuri de precauție:

  1. Verificați expeditorul:

Înainte de a accepta un colet, verificați numele și adresa expeditorului.

Dacă nu recunoașteți expeditorul, contactați-l pentru clarificări.

  1. Comunicați cu familia și prietenii:

Discutați cu rudele și prietenii pentru a verifica dacă cineva dintre ei a trimis coletul.

Este important să clarificați acest aspect pentru a evita plata unor colete neautorizate.

  1. Nu efectuați plăți nesigure:

Refuzați să plătiți pentru colete pe care nu le-ați comandat sau despre care nu aveți informații clare.

Solicitați detalii suplimentare și verificați înainte de a face orice plată.

  1. Contactați furnizorul de servicii poștale:

În cazul în care primiți un colet nesolicitat, contactați compania de curierat în cel mai scurt timp, pentru a clarifica situația și pentru a solicita blocarea sumei de bani plătite.

Furnizorii de servicii poștale pot oferi informații suplimentare despre expeditor și conținutul coletului și pot bloca banii până la clarificarea situației.

  1. Păstrați dovezile:

Dacă acceptați un colet, păstrați toate documentele și dovezile asociate cu acesta, inclusiv chitanțele și etichetele coletului.

Aceste dovezi pot fi utile în cazul unei investigații ulterioare.

  1. Raportați incidentele suspecte:

Dacă suspectați o tentativă de fraudă, sesizați imediat incidentul la poliție, prin SNUAU 112.

Furnizați toate detaliile relevante pentru a ajuta la investigarea cazului.

În astfel de situații este important să fiți prudenți și vigilenți, pentru a nu deveni victime ale înșelăciunilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.