Alege in cunostinta de cauza furnizorul de energie electrica!

Alege in cunostinta de cauza furnizorul de energie electrica ! Ia atitudine ! Fii informat ! Ai grija ce semnezi ! Nu te lasa pacalit !

InfoCons lansează numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica. La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

„Mișcarea de Protecția consumatorilor este alături de cei care doresc săși schimbe furnizorul de energie electrică pe piața concurențială. Consumatorii care doresc încheierea unui nou contract sau care au încheiat deja un contract de furnizare a energiei electrice își pot apăra drepturile și pot lua atitudine atunci când acestea le-au fost încălcate sau când nu au fost respectate (…) Toți consumatorii care intâmpină probleme sau care au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp 0732.008.969 sau în scris la CP 38, OP 53 sector 4, București”, se precizează într-un comunicat InfoCons.

Potrivit sursei citate, înainte de semnarea unui contract, consumatorii trebuie să fie atenți la: prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare; facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună; perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă; perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract; comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia; termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor; modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia; drepturile și obligațiile părților; condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare; garanțiile solicitate, după caz.

Drepturile consumatorilor de energie electrică: dreptul de acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale; dreptul de a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fără plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia; dreptul de a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc; dreptul de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale; dreptul de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale; dreptul de a beneficia de serviciul universal; dreptul de a primi informații despre utilizarea mai eficientă a energiei; dreptul de a adresa o plângere furnizorului referitor la activitățile prestate de acesta; dreptul de a se adresa ANRE dacă nu este mulțumit de răspunsul furnizorului.

“ Suntem racordati la curent, adica energie electrica. Pare a fi un atribut de normalitate in secolul nostru, cu toate ca de multe ori si in multe localitati, mai ales cele rurale calitatea este foarte slaba, intreruperi frecvente, fluctuatii, dar din pacate inca multe localitati sau parti mici din localitati, au energie la o calitate mai slaba sau nu au energie electrica, si sunt inca in secolele trecute utilizind lampa. Dar totusi pentru cei care au energie electrica si un contract de furnizare, oare este un contract citit ? Inteles ? Primim facturi, dar le intelegem ? Stim ce citim, si de ce platim cat platim ? Ne cunoastem obligatiile si drepturile de consumatori de energie electrica? Stim ca exista pe piata mai multe companii diferite de la care putem cumpara energie electrica ? Ca exista concurenta ? Exact ca si la telefonia mobila si fixa !

In 1990 era un singur furnizor de telefonie, astazi este o concurenta acerba, multe compani care ne ofera astfel de servicii si la fel este si in domeniul energiei electrice in anul 2016, este primul an in care pe piata de publicitate au aparut anunturi, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrica, precizeaza președintele InfoCons, Sorin Mierlea.

Deci, nu uita:

1)     poti sa ti schimbi compania cu care ai contract

2)     citeste contractul

3)     ai grija ce cumperi si la ce pret

4)     ai drepturi

5)     ai si obligatii

6)     fii informat “

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.