Varianta traseului autostrăzii A 7 va trece pe lângă Fălticeni şi Suceava

Varianta optimă trece prin apropierea municipiului Fălticeni, prin estul municipiului Suceava cu nod de descărcare în zona Burdujeni şi pe Valea Siretului până la Vama Siret

Varianta optimă face o legătură a centrelor populate Fălticeni, Suceava şi Rădăuţi-Siret, şi ar rezolva şi două centuri ocolitoare, respectiv cea a municipiului Fălticeni şi centura de est a municipiului Suceava care ar rezolva în cea mai mare parte traseul pe zona Ipoteşti-Salcea fiind deservită zona cea mai populată a judeţului. Această autostradă se apropie foarte mult de judeţul Botoşani şi oferă locuitorilor acestui județ posibilitatea să circule pe un drum de mare viteză.

Vineri, 22 ianuarie, la Consiliul Judeţean Suceava s-a desfăşurat a doua întâlnire privind stabilirea traseului prin judeţul Suceava a autostrăzii A 7, Siret-Suceava-Dolhasca-Bucureşti. La întâlnire au fost prezenţi reprezentanţii CNAIR, reprezentanţii firmelor implicate în realizarea proiectului, primarii localităţilor de pe traseu, dar şi reprezentanţi ai unor instituţii deconcentrate. Majoritatea au opinat că trebuie ca autostrada să treacă prin trei puncte obligatorii, respectiv Dolhasca, municipiul Suceava şi Siret.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat : „Poziţia mea a fost că aş socoti că e bine de luat în calcul varianta care vine de la Dolhasca aproape de municipiul Fălticeni şi apoi vine spre municipiul Suceava prin est şi traversează DN 29 prin zona Salcea. De ce am opinat pentru această variantă? Pentru că am rezolva şi centura ocolitoare a municipiului Fălticeni pe de o parte, iar pe de altă parte vorbim de o zonă populată, sunt câteva zeci de mii de locuitori şi s-ar scurta distanţa până la viitoarea autostradă de la Fălticeni şi din împrejurimile municipiului Fălticeni. El a menţionat că, pe de altă parte este obligatoriu ca traseul să fie cât mai aproape de municipiul Suceava şi de Aeroport.

Proiectanţii au prezentat variante cu nod undeva în zona Burdujeni, desupra drumului naţional care leagă Suceava de Botoşani, un nod de descărcare atât pentru Aeroport cât şi pentru municipiul Suceava şi apoi sunt câteva variante prin estul judeţului Suceava, pe Valea Siretului, spre oraşul Siret.

La şedinţă nu s-a prezentat o variantă finală dar este foarte important să fie implicate toate structurile, primul rând primarii pentru că se trebuie luate în calcul şi trebuie să se ţină seama de costuri de poduri peste râuri, peste Suceava şi Siret, peste afluenţi, peste Şomuz, dar şi linii de înaltă şi medie tensiune, reţele de gaze naturale, intersecţii cu drumuri naţionale, cu zone cu arii protejate, cu păduri sau rezevaţii care protejează diferite specii vegetale sau animale”.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur a cerut proiectanţilor să se grăbească şi să prezinte o variantă finală, precizând că cei de la Direcţia de Cultură au cerut să se intre cât mai repede la treabă pentru săpătură pentru a face posibile descărcări arheologice, dar şi celelalte instituţii deconcentrate sunt determinate să pună umărul.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.