Facebook își schimbă numele în Meta

Mark Zuckerberg, patronul şi fondatorul Facebook, a anunţat joi un nou nume pentru compania-mamă, „Meta”, pentru o mai bună reprezentare a tuturor activităţilor, de la reţelele sociale la realitatea virtuală, însă numele majorităţii serviciilor vor rămâne neschimbate, informează AFP şi DPA.

Numele este inspirat din „Metavers”, o inițiativă a companiei care urmărește dezvoltarea rețelei sociale în zona de realitate virtuală (VR). Schimbarea vine însă pe fondul unui uriaș scandal ce vizează Facebook și practicile sale care înlesnesc dezinformarea.

Potrivit lui Zuckerberg, metaversul reprezintă viitorul internetului, după computere şi telefoane mobile, la care publicul va avea acces pentru a interacţiona, a lucra sau a se distra prin intermediul tehnologiilor (ochelari de realitate augmentată, căşti de realitate virtuală şi altele).

Acest proces de rebranding este interpretat ca o manevră de distragere a atenţiei de către criticii grupului californian, vizat de scandaluri şi controverse, de la dezinformare şi confidenţialitatea datelor la respectarea legislaţiei concurenţei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.