România va beneficia de 20 de trenuri electrice

Cu noile trenuri se va putea circula de la Suceava la București și la Cluj

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat contractul cu francezii de la Alstom pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi.
Contractul, finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM este de aproximativ 1,3 miliarde lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde lei. Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024. Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 351 de locuri pe scaune/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare). Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului:

București Nord – Constanța
București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
București Nord – Brașov – Cluj
București Nord – Brașov – Deda – Cluj
București Nord – Brașov
București Nord – Iași
București Nord – Suceava
București Nord – Galați
București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria
București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
Cluj – Timișoara
Cluj – Suceava – Iași.

Ministerul Transporturilor a cumpărat ultimele trenuri noi pentru CFR Călători în [erioada 2004-2005 (automotoarele Desiro–Săgeata Albastră).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.