Fălticenenii pot dona alimente pentru susținerea comunităților vulnerile

Astfel, în perioada 11 aprilie – 1 mai, clienții sunt invitați să doneze produse alimentare neperisabile în cutiile special amenajate la ieșirile din magazin. Produsele care pot fi donate sunt semnalizate la raft în magazinele Lidl participante și fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatura specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făina, zahăr, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, dulceață și gemuri.

Alimentele donate vor fi distribuite prin intermediul Băncilor Regionale pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați către beneficiarii aflați în grija ONG-urilor partenere ale rețelei. Bătrânii, copiii și adulții în prag de sărăcie sau persoanele cu dizabilități, cămine de bătrâni și centre de plasament pentru minori, cantine sociale sau centre pentru persoane fără adăpost sunt doar câteva dintre categoriile defavorizate care se vor bucura de sprijin prin intermediul acestei inițiative.

În ultimii 4 ani, Lidl România i-a implicat activ pe clienții săi în combaterea risipei alimentare, dar și în acțiuni de sprijinire a persoanelor defavorizate, organizând periodic colecte de alimente în magazinele sale.

Campania de colectare de alimente care a început pe 11 aprilie este a șasea acțiune de acest tip desfășurată de Lidl România și Federația Băncilor pentru Alimente din România, clienții Lidl donând prin toate aceste inițiative un total de peste 130 de tone de alimente care au ajuns la peste 200 de ONG-uri care sprijină persoane din comunități vulnerabile.

Lista completă a magazinelor participante la cea de-a șasea colectă de alimente poate fi consultată AICI.

66% din familiile din mediul rural nu își pot asigura hrana zilnică

În cadrul unui raport publicat de Organizația Națiunilor Unite (ONU), se estimează că, în fiecare an, românii aruncă la gunoi aproximativ 1,35 milioane de tone de hrană, adică aproximativ 70 de kilograme de alimente pe cap de locuitor.

Alte articole:   Mulțumiri adresate brașovenilor din partea șefului CNCAV pentru implicarea în campania de vaccinare

În același timp, conform unui studiu efectuat de Food Waste Combat, 5 milioane de români sunt în pragul sărăciei, iar 66% din familiile din mediul rural nu își pot asigura hrana zilnică. Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare și la combaterea sărăciei din țară, Lidl România s-a alăturat misiunii Băncilor pentru Alimente încă din 2016, de la fondarea primei astfel de organizații, în București. De atunci, compania a investit peste 4.780.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 550 de tone de produse alimentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.