Șapte unități de învățământ din județul Suceava vor participa la testarea standardizată până la finalul acestui an școlar (2021-2022) pentru toți elevii, cu excepția celor din anii terminali. Este vorba despre Colegiul Național ”Mihai Eminescu” Suceava, Şcoala Gimnazială nr. 4 Suceava, Şcoala Gimnazială ”Aurelian Stanciu” Salcea, Liceul Tehnologic ”Ştefan cel Mare” Cajvana, Şcoala Gimnazială Satu Mare, Şcoala Gimnazială ”Vasile Tomegea” Boroaia și Liceul Tehnologic ”Mihai Eminescu” Dumbrăveni,. Testarea standardizată are scopul de a stabili nivelul de competențe al elevilor la finalul anului școlar. Vor participa elevii claselor I-VII, respectiv IX-XI doar din unitățile de învățământ selectate de Ministerul Educației.
Așa cum ne informeaza edupedu.ro, potrivit ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial, vineri, seara “la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic”.
Evaluarea standardizată va fi organizată de inspectoratele școlare în perioada 30 mai- 10 iunie pentru elevii claselor I-VII și în perioada 30 mai- 8 iunie pentru elevii claselor IX-XI. În cazul celor din prima categorie (gimnaziu), evaluarea va fi la limba română și matematică, iar în cazul celor din a doua categorie (liceu) va fi la limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie. „Testele pentru evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021-2022 sunt construite respectând programa școlară corespunzătoare fiecărei clase/discipline menționate. Timpul de lucru efectiv pentru fiecare disciplină la care se susține evaluarea standardizată este de 30 de minute pentru clasele din învățământul primar, respectiv 60 de minute pentru clasele din învățământul gimnazial și liceal”, se arată în Ordinul emis de ministrul Educației.
Inspectoratul școlar trebuie să se asigure că elevii au acces la calculator și internet
Desfășurarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022 se realizează în format digital, în baza unei instrucțiuni, care va fi comunicată inspectoratelor școlare județene/al municipiului București în termen de 3 zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I. „Inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ se asigură că elevii dispun de un număr suficient de dispozitive, precum: calculatoare, laptopuri, tablete sau telefoane smart, astfel încât în perioada de desfășurare a evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022 să se ofere posibilitatea fiecărui elev din clasele I-VII, respectiv IX-XI să susțină această evaluare. Dispozitivele utilizate trebuie să fie conectate la rețeaua internet, să aibă un sistem de operare și un browser web. Fiecare elev trebuie să aibă acces la browserul web. În urma evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022 sunt furnizate detalii despre întrebările/itemii la care elevul a răspuns și se generează rapoarte narative de evaluare la finalul fiecărui test. Rapoartele narative de evaluare nu se transformă în calificative/note acordate elevilor și nu pot fi utilizate în vederea evaluării activității cadrelor didactice. Rapoartele narative de evaluare analizează în detaliu competențele elevilor, precizând nivelul de cunoștințe, astfel încât la nivelul Ministerului Educației să poată fi adoptată o serie de măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare”, se mai arată în Ordinul emis de ministrul Educației.