Achiziționați bilete de pe site-ul oficial al transportatorului aerian sau de la agenții de turism, în situația în care drepturile dumneavoastră nu sunt respectate aveți posibilitatea să vă adresați direct acestuia sau acestora, recomandă directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook:
„În situația în care sunteți un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor, în cazul :
– refuzului la îmbarcare,
– anulării cu mai puțin de 14 zile înainte zbor, sau
– în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puțin trei ore la sosire).
Aveti dreptul să primiți compensații din partea transportatorului aerian DOAR DACĂ SOLICITAȚI ACEST DREPT în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia si/sau dacă depuneți o reclamație la ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau Centrul European al Consumatorilor Romania – ECC Romania !
Atentie la comerciantii si pietele online care nu au sediul in Uniunea Europeana!
Dacă operatorul economic care administrează site-ul de pe care achiziționați biletele nu are personalitate juridică în Uniunea Europeană capacitatea autoritatilor de a interveni in protejarea intereselor consumatorilor este limitata, astfel incat nu puteti fi siguri ca veti beneficia de drepturile prezentate mai sus.
Aveți în vedere că firmele de claim(firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comisioane de până la 30%+tva din valoarea despăgubirilor!”, este mesajul directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.