La  Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” continuă activitățile de formare în cadrul Acreditării Erasmus+VET

Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” continuă  activitățile din cadrul Acreditării Erasmus + VET, conferită de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale pentru  domeniul „formare profesională-VET”- Acțiunea Cheie 1- 2021-1-RO01-KA120-VET-000046742.

Acreditarea, finanțată de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ și coordonată de profesoara Claudia Suseanu, are ca obiective:

–  creșterea nivelului pregătirii profesionale pentru 150 elevi VET (filiera tehnologică, profil tehnic și servicii) și matematică-informatică, prin mobilități de formare profesională Erasmus+, în vederea alinierii la SPP-uri și cerințele pieței muncii,

-dezvoltarea competențelor profesionale a 16 cadre didactice de specialitate-tehnologii și TIC, prin mobilități Erasmus+, în vederea creșterii relevanței și atractivității demersului didactic ,

– îmbunătățirea calității CDL-urilor (tehnic și servicii) pentru creșterea relevanței acestora și adaptarea la piața muncii locale și europene .

Obiectivele propuse vor fi atinse progresiv, în timp, pentru perioada 2022- 2027 în funcție de planificarea anuală a fiecarei mobilități.

În al doilea an de proiect –2023-1-RO01-KA121-VET-000138191 (an școlar 2023-2024) s-au desfășurat o mobilitate de jobshadowing a două cadre didactice și două mobilități ale elevilor colegiului.

Astfel, profesoarele Claudia Suseanu și Ionela Scripcă au participat la activități de jobshadowing la Competiția Europeană EuroSkills, care s-a desfășurat la Gdansk, în Polonia. De menționat este și faptul ca o elevă a colegiului fălticenean (Huza Marina) a reprezentat România la această prestigioasă competiție, la secțiunea Fashion design and Technology. Cele două cadre didactice au observat modul de desfășurare a competiției, în special la secțiunea Fashion design and technology, probe de concurs, competențe cerute și procesul de notare EuroSkills,  conținutul standardelor profesionale, în domeniul textil, utilizate în concurs,  utilizarea tehnologiilor informaționale în demersul didactic și competițional, project test-uri și descrieri tehnice, în domeniul textil, în pregătirea și evaluarea elevilor, modalități de cooperare școală-agenți economici.

Anul 2 al Acreditării VET a continuat cu alte două mobilități de formare profesională a 27 elevi, de clasa a XI-a, în Granada, Spania: în fluxul 1 au participat 13 elevi (9 elevi de la specializarea matematică-informatică și 4 elevi de la specializarea Tehnician operator tehnică de calcul) iar în fluxul 2 -14 elevi (9 elevi de la specializarea Tehnician în turism și 5 elevi de la specializarea Tehnician în gastronomie). Participanții au realizat  activități practice în companii de profil, din localitatea gazdă, în concordanță cu specializarea pentru care se pregătesc în cadrul unității de învățământ ( Sisteme de operare și aplicații pentru terminale inteligente-domeniul tehnică de calcul, dezvoltare pagini WEB -matematică-informatică, Derularea activității în Agenția de turism-tehnician în turism, respectiv Organizarea producției în gastronomie-tehnician în gastronomie).

Prof. Raluca Horvat,  prof. Geanina  Moroșan și prof. Claudia Suseanu  au însoțit elevii în mobilitate, asigurînd totodată și tutoralul, mentoratul și monitorizarea acestora pe tot parcursul stagiului.

De la coordonatoarea Acreditării, prof. Claudia Suseanu am aflat că ”Prin interacțiunea cu mediile reale de lucru din Spania, elevii participanți în proiect și-au format atât competențe profesionale specifice domeniului pentru care se pregătesc  dar și competențe lingvistice de specialitate și  de comunicare în limba engleza într-un context real de muncă, competențe sociale, de autonomie, de încredere  în fortele proprii și de interes pentru propria formare. Impactul activității de formare prin proiectul Erasmus+ asupra participanților: flexibilizarea parcursului lor profesional viitor,  adaptarea elevilor la dinamica domeniului lor de activitate, o mai buna constientizare a interculturalității din UE, a valorilor corespunzătoare conceptelor de incluziune, responsabilizare în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător și sustenabilitate, a educației digitale, dar și îmbunatatirea competențelor transversale, necesare ocupării oricărui unui loc de muncă din domeniu, în conformitte cu cerinţele pieţei muncii actuale, dinamică, flexibilă şi bazată pe cunoştinţe transferabile. Totodată, elevii au realizat o incursiune în cultura, istoria, civilizația spaniolă, prin activitățile culturale desfășurate.”

Activitățile proiectului continuă și în acest an școlar (proiect 2024-1-RO01-KA121-VET-000223172). Astfel, 29 elevi ai colegiului vor participa la un stagiu de formare profesională de două săptămâni, la agenți economici din Granada, Spania și patru cadre didactice vor avea oportunitatea de a participa la activități de jobshadowing, prin intermediul cărora își vor dezvolta noi abilități de specialitate, didactice și de colaborare cu agenți economici, pentru crearea de CDL-uri, în vederea creșterii atractivității și relevanței demersului didactic.

”Implementarea Acreditării VET este un  instrument  care va contribui la dezvoltarea instituțională, spre beneficiul elevilor și,  prin activitățile ce se vor desfășura în perioada 2022-2027, va deschide oportunităţi în creşterea imaginii şcolii în comunitatea educaţională, creşterea calităţii  în educaţie şi formarea profesională iniţială şi continuă la nivelul standardelor de calitate europeană, promovarea şi dezvoltarea parteneriatului educaţional intern şi extern, deschiderea spre valori educaţionale şi culturale europene. ” a precizat directorul școlii, doamna profeor Olguța Popa Ion.

Prof. CLAUDIA SUSEANU
Colegiul Tehnic „Mihai Bacescu” – Falticeni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.