Studiu: Circa 16% dintre români intenționează să cumpere o mașină electrică în următorul an

  • Tinerii sunt în mai mare măsură interesați de o mașină electrică decât persoanele din celelalte grupe de vârstă;
  • 88% dintre respondenți se declară intimidați de prețul ridicat de achiziție;
  • 56% și-ar dori să își încarce mașina la stația montată la domiciliu;

Doar 16% dintre români se gândesc să cumpere o mașină electrică în următorul an, iar o pondere însemnată, circa 26%, sunt nehotărâți și încă explorează ideea, dar majoritatea covârșitoare, aproape 58%, afirmă că nu au de gând să facă o astfel de achiziție, relevă o cercetare sociologică realizată pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al companiilor E.ON și Delgaz Grid.

Rezultatele studiului arată că tinerii de până în 35 de ani sunt în mai mare măsură interesați să achiziționeze o mașină electrică în următorul an, 42% dintre aceștia gândindu-se să achiziționeze o astfel de mașină, comparativ cu respondenții din celelalte grupe de vârstă.

Întrebați în legătură cu motivele pentru care ar cumpăra o mașină electrică, participanții la studiu au indicat, printre altele: reducerea poluării (42%), costurile mai reduse de întreținere și de alimentare față de automobilele cu motoare convenționale (24,7%), performanțele tehnice avansate pe care le înglobează (11,6%), dar și beneficiile fiscale și subvențiile de care se pot bucura prin achiziția unui astfel de vehicul (9,6%).

De cealaltă parte, prețul total ridicat reprezintă pentru 88% dintre respondenți principalul impediment în achiziționarea unei mașini electrice. Doar 12% dintre cei întrebați nu văd în prețul de achiziție un motiv de renunțare.

Aproape 85% consideră că infrastructura de stații de încărcare este insuficient dezvoltată, așa că din acest motiv nu pot decide să devină posesori de electrice, dar acest aspect nu îi intimidează pe alți 15% dintre români, care cred că s-ar descurca cu stațiile existente.

Autonomia scăzută a vehiculelor electrice, indicată de 82% dintre respondenți, și scăderea subvenției acordate de către stat, prin ecotichete, semnalată de aproape 80% dintre cei chestionați, completează lista motivelor pentru care achiziționarea unei mașini electrice se mai lasă așteptată.

Totuși, dacă ar avea o mașină electrică, cei mai mulți ar prefera să o încarce cu ajutorul unei stații instalate la domiciliu (circa 56%), dar o categorie importantă (44%) se declară deschiși să utilizeze la nevoie una dintre stațiile din infrastructura publică.

Despre-energie.ro

Platforma despre-energie.ro, un proiect susținut de companiile E.ON și Delgaz Grid, a fost lansată în anul 2020 cu obiectivul de a deveni, pentru consumatorii de electricitate și gaze, una dintre principalele surse de informare și, în același timp, de explicare, într-un limbaj clar și accesibil, a evoluțiilor relevante și de impact de pe piața de energie, dar și să îi ghideze pe cititori în drumul prin acest univers complex astfel încât să poată lua decizii corecte privind tot ceea ce ține de energia și sursele de energie din propriile gospodării.

 

 

 

* Cercetarea sociologică a fost realizată de Sondaje Marketing Relaţii Publice SRL pentru platforma despre-energie.ro, un proiect al E.ON și Delgaz Grid, în perioada 26.08-11.09.2024, pe un eșantion de 1.004 de utilizatori online, cu o marjă de eroare de +/-3%, fiind considerat reprezentativ pentru populația adultă a României, dar asumând limitările din derularea online.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.