Times Higher Education (THE), în parteneriat cu Schmidt Science Fellows, a lansat joi, 21 noiembrie, prima ediţie a clasamentului Times Higher Education – Interdisciplinary Science Rankings.
La nivel global, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava (USV) se regăseşte între primele 400 universităţi din lume, iar la nivel naţional, dintr-un total de 8 universităţi ierarhizate, ocupă locul 2.
Times Higher Education – Interdisciplinary Science Rankings 2025 a inclus 749 de universităţi din 92 de ţări, reprezentând primul clasament care măsoară contribuţiile şi implicarea universităţilor în cercetarea ştiinţifică interdisciplinară. Aflăm că ierarhizarea s-a alcătuit pe baza a 11 indicatori de performanţă, atent calibraţi, pentru a evalua instituţiile în trei domenii-cheie, fiecare reprezentând o etapă din implementarea proiectelor de cercetare: intrări (finanţare), proces (măsuri de asigurare a succesului, facilităţi, sprijin administrativ şi promovare) şi rezultate (publicaţii, calitatea cercetării şi reputaţie). THE şi-a fundamentat rezultatele clasamentului pe analiza a 157 de milioane de citări, 18 milioane de publicaţii de cercetare şi răspunsuri la sondaje din partea a peste 20.000 de cercetători din întreaga lume.
„Prezenţa USV pe locul al doilea la nivel naţional este deopotrivă onorantă şi motivantă, întrucât criteriile de includere în Times Higher Education – Interdisciplinary Science Rankings au presupus atingerea unor indicatori, precum: să fi înregistrat rezultate recunoscute în cel puţin unul dintre domeniile vizate (ştiinţa calculatoarelor, inginerie, ştiinţele vieţii sau ştiinţe exacte), să fi publicat cel puţin 100 de studii şi articole ştiinţifice cu caracter interdisciplinar în perioada 2019-2023, să aibă cel puţin 50 de cadre didactice şi de cercetare cu preocupări şi rezultate în domenii academice interdisciplinare” ne-au transmis reprezentanţii universităţii sucevene.
La nivel naţional, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava se plasează pe primul la indicatorul „rezultatele cercetării”, care, aşa cum se arată mai sus, analizează publicaţiile, calitatea cercetării şi reputaţia în rândul comunităţii ştiinţifice internaţionale.