Criterii şi documente necesare pentru rezidenţi
Pentru a obţine un loc de parcare de reşedinţă, cetăţenii trebuie să depună o cerere însoţită de mai multe documente obligatorii. Faţă de cerinţele anterioare, regulamentul introduce noi condiţii, printre care: copie după asigurarea obligatorie RCA; dovada inspecţiei tehnice periodice (ITP) aflate în termen de valabilitate la data depunerii solicitării.
Acestea se adaugă documentelor solicitate anterior: cererea scrisă, documente care atestă domiciliul (copie a actului de identitate şi a unui document de proprietate sau folosinţă), copia certificatului de înmatriculare a autovehiculului, actele care justifică dreptul de folosinţă a autovehiculului atunci când proprietarul nu este cel din certificatul de înmatriculare, precum şi dovada plăţii impozitelor şi taxelor locale.
Reguli pentru persoanele juridice
Persoanele juridice trebuie, de asemenea, să respecte un set clar de cerinţe. Pe lângă cererea scrisă, acestea trebuie să depună: documente care atestă existenţa firmei (autorizaţia de funcţionare, certificatul de înregistrare fiscală, certificatul constatator); copia certificatului de înmatriculare a vehiculului; contractele care justifică dreptul de folosinţă al vehiculului; dovada plăţii taxelor locale; asigurarea RCA şi inspecţia tehnică periodică valabilă.
Infrastructura actuală de parcare
Conform noului regulament, în municipiul Fălticeni sunt amenajate 2.923 de locuri de parcare în 27 de locaţii identificate. Aceste spaţii includ parcări publice, de reşedinţă şi parcări cu plată. Pentru parcările publice cu plată, abonamentele valabile pentru anul 2025 au fost disponibile începând din luna decembrie 2024. Taxa anuală pentru un abonament este de 384 de lei şi Pentru parcările publice cu plată, taxa este stabilită la 3 lei/oră. De asemenea, tariful de rezervare pentru un loc de parcare destinat transportului în comun este de 250 lei/lună. Cei care nu pot face dovada achitării taxei de parcare vor fi nevoiţi să plătească un tarif majorat de 145 de lei. Acest tarif trebuie achitat în termen de 5 zile de la primirea notificării, conform regulamentului local.
Impactul noilor reguli
Autorităţile locale speră ca aceste modificări să contribuie semnificativ la fluidizarea traficului, reducerea conflictelor privind locurile de parcare şi creşterea transparenţei în procesul de atribuire. Cetăţenii şi persoanele juridice sunt îndemnate să respecte noile reguli pentru a evita sancţiunile şi pentru a beneficia de un sistem de parcare mai eficient.
Primăria Municipiului Fălticeni informează că monitorizează în continuare situaţia şi intenţionează să adapteze regulamentul în funcţie de feedback-ul primit de la comunitate: „aceste măsuri sunt parte a unui efort mai amplu de modernizare a infrastructurii urbane şi de creştere a calităţii vieţii în Fălticeni”.