ANPC a înființat un comandament special pentru Black Friday și va supraveghea ofertele cu promoții din această perioadă 24 de ore din 24. Reprezentanții ANPC fac verificări amănunțite, să nu existe abateri de la legislația în domeniu, până acum, 11 retaileri fiind sancționați.
Comunicatul de presă transmis de Biroul de presă al Autoritatății Naționale pentru Protecția Consumatorilor și lista celor 11 agenți economici sancționați poate fi vizualizate pe site-ul Autoritatății Naționale pentru Protecția Consumatorilor: https://anpc.ro/articol/1659/comandamentul-special-black-friday-a-amendat-cu-275-000-lei–11-site-uri-cu-promo-ii-speciale
Oficial, reprezentanții de la Protecția Consumatorilor au ținut să reamintească consumatorilor fascinați de mirajul reducerilor din aceasta perioadă „că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului îi încurajează pe oamenii care constată nereguli legate de reducerile din această perioadă, să trimită poze din magazine, capturi de ecran sau orice le-ar prinde bine inspectorilor. Acestea pot fi trimise pe adresa de mail bf@anpc.ro.
ANPC a amendat, cu 275.000 lei, 11 site-uri cu promoții speciale
Mai exact, în prima zi de activitate, Comandamentul Special Black Friday a verificat 11 mari operatori economici care promovau reduceri speciale în această perioadă.
Volumul amenzilor contravenționale aplicate tuturor operatorilor controlați s-a ridicat la 275.000 lei, dat fiind că s-a constatat că se practicau vânzări cu preț redus, în condițiile în care prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea, dar și din lipsa indicării, pe site-ul societății, în mod clar și neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.