Începând din acest an taloanele de pensie urmează să fie disponibile și în format electronic, conform Legii privind completarea art. 109 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
„Legea 270 spune că doar la cererea beneficiarilor prin acord scris talonul de pensie va fi trimis electronic. Momentan am primit cereri şi le avem procesate şi încercăm ca în ianuarie să le trimitem electronic”, a menționat Președintele Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu,
Documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card.
Talonul în format electronic produce efecte juridice identice cu documentul de informare cu privire la sumele plătite transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard.
De asemenea, acesta este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice. Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic. Cupoanele electronice, la fel ca cele tipărite, vor putea fi folosite la medic, la farmacie și oriunde este nevoie pentru ca titularul să facă dovada de pensionar. Talonul în format electronic conţine toate elementele de identificare unică de pe documentul fizic omolog.
Legea privind talonul de pensie electronic a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis în luna noiembrie, în contextul în care Parlamentul a adoptat legea după ce au fost înregistrate numeroase întârzieri ale cupoanelor de pensii.