Procedură nouă de programare online pentru pașapoarte

Procedură nouă de programare online pentru pașapoarte prin intermediul platformei hub.mai.gov.ro

În contextul demersurilor privind digitalizarea serviciilor prestate pentru cetățenii români, începând de luni, 20 martie 2023, serviciul de programare on-line pentru depunerea cererilor de pașapoarte a migrat în platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, fiind disponibil la adresa hub.mai.gov.ro/epasapoarte, anunță Direcția Generală de Pașapoarte.

Dă clic pentru a accesa comunicat-de-presa-nr.-2-din-20.03.2023-programare-online.pdf

Pornind de la nevoia de gestionare eficientă a fluxurilor de cetățeni care se prezintă la structurile de pașapoarte, noul serviciu de programare on-line pentru depunerea cererilor de pașapoarte introduce posibilitatea de a efectua o programare începând cu ziua curentă pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Astfel, cetățenii vor avea la dispoziție posibilitatea realizării unei programări în funcție de volumul și dinamica solicitărilor de pașapoarte înregistrate în timp real.

Noua platformă beneficiază de noi forme de comunicare prietenoase și facile și permite adaptarea sistemului, din punct de vedere tehnologic, la perioada vârfurilor de utilizare (în cazul unui aflux mare de solicitanți), asigurând astfel un nivel de disponibilitate maximal.

În vederea obținerii unei programări, cetățenii sunt îndrumați să urmeze următorii pași:

Pentru completarea formularului de programare, după alegerea județului, respectiv selectarea Locației în care se dorește depunerea cererii de pașaport, se va bifa opțiunea pașaport.

În câmpul „Numărul de persoane programate” se va selecta numărul persoanelor (din familie) pentru care se face programare.

Se va alege data și ora la care se dorește programarea, apoi se vor completa câmpurile: Nume, Prenume, Cod numeric personal, adresa de e-mail la care se vor primi datele programării, Număr de telefon (opțional), iar în câmpurile Persoane suplimentare se vor menționa Numele, Prenumele și CNP-ul fiecărei Persoane suplimentare.

Butonul „Salvează” se activează după ce este exprimat consimțământul expres cu privire la Politica de protecție a datelor cu caracter personal. Finalizarea programării se realizează prin selectarea butonului Salvează. Un mesaj se va transmite la adresa de e-mail indicată prin care se confirmă programarea. Neconfirmarea programării în termen de 30 de minute duce la anularea acesteia.

„În cazul în care cetățeanul nu se mai poate prezenta la data și ora programată, recomandăm folosirea link-ului Anulează programare din e-mailul de confirmare. Pentru anularea unei programări efectuate înainte de data de 20.03.2023 este necesară accesarea modulului VERIFICĂ PROGRAMARE introducând adresa de email utilizată la efectuarea programării. Un nou mesaj va fi transmis către adresa de email respectivă de unde se va putea anula programarea. Atragem atenția asupra faptului că programarea este gratuită și netransmisibilă. Neprezentarea la data și ora programată, neconcordanța între datele înscrise în formularul de programare (nume/prenume) și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea cererii de pașaport, lipsa actelor necesare sau a dovezii achitării taxei de pașaport duc la anularea programării”, se mai arată în comunicat.

Luni, de la operaționalizarea noului serviciu până la ora 12:00, au fost efectuate peste 5.500 de programări, din care 176 au fost efectuate pentru ziua în curs.

Aplicația web, prin care se livrează acest serviciu public electronic, va fi constant îmbunătățită, astfel încât experiența cetățenilor să fie cât mai plăcută, aceștia să poată interacționa cât mai ușor cu structurile MAI și să beneficieze de servicii personalizate, arată sursa citată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.