Se prelungește termenul pentru Start-up Nation Diaspora

Ținând cont de solicitările de a prelungi perioada de înscrieri la Pilonul II – Start-Up Nation Diaspora, venite din partea mediului de afaceri, și pentru a veni în sprijinul unui număr cât mai mare de întreprinderi înființate de cetățenii români din Diaspora, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a decis prelungirea perioadei de înscrieri în cadrul Pilonului II al schemei până la data de 03.10.2022, ora 20.00.  Românii din diaspora care doresc să revină în țară și să investească într-o afacere pot obține finanțare de până la 200.000 lei prin intermediul programului Start-Up Nation, aflat la cea de-a treia ediție

Schema de ajutor Start-Up Nation 2022 a fost lansată la data de 19.07.2022, iar termenul limită de depunere a proiectelor era 01.09.2022.

Având în vedere faptul că bugetul alocat Pilonului I a fost epuizat, aplicația de înscriere  s-a închis 1 septembrie a.c., la ora 20.00 conform procedurii de implementare inițiale.

  • În cadrul Pilonului I  Start-Up Nation Diaspora România s-au înscris peste 12.700 de solicitanți;
  • În cadrul Pilonului II – Start-Up Nation Diaspora – s-au înscris peste 600 de solicitanți.

 

„Avem peste 600 de firme înscrise în cadrul Start-Up Nation Diaspora, însă bugetul ne permite să finanțăm 1.000 de societăți. Am decis, astfel, prelungirea termenului de depunere a proiectelor pentru acest Pilon până la data de 03 octombrie, pentru că ne dorim ca un număr cât mai mare de români din diaspora, care vor să își înceapă o afacere în România, să poată avea șanse reale. Mult succes în continuare!”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului

 

 

 

O parte dintre persoanele care și-au înființat întreprinderi și care doresc să aplice la Pilonul II Diaspora au întâmpinat greutăți în obținerea documentelor care să ateste domiciliul sau rezidența în străinătate în ultimele 12 luni până la momentul înscrierii.

Documentele care atestă calitatea de rezident în cel puțin ultimele 12 luni până la înscriere sunt prevăzute în Ordinul nr. 500/2016 privind documentele care atestă reşedinţa în străinătate publicat în Monitorul Oficial al României nr. 223 / 25 martie 2016.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.